backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Úkoly 15., 16. 10.

15.10.2020

Ahoj všichni :-)

Posílám další úkoly na čtvrtek a pátek. Jsem k dispozici (dopoledne i odpoledne), volejte, pište, kdykoliv už si nebudete vědět rady. Jen nezapomeňte: nejdřív se snažím vymyslet to sám, pak hledám pomoc u druhých. 

 

ČEŠTINKA

Podíváme se na přípony -ský, -ství, - stvo. V některých případech se napojují na kořen a vznikne skupina hlásek, které se špatně rozeznávají. Učebnice str. 25/1 + žlutý rámeček. Dobře si nahlas přečtěte a zaměřte se na daná slova. Hlasité čtení pomůže :-)

Trénovat můžete v učebnici na str. 25/2, 3 + pracovní sešit str. 15/ 1, 2 (můžete zkusit i další diktát s těmito slovy). Vymýšlejte další taková slova :-).

 

ČTENÍČKO

Pokračujte ve čtení vlastní knihy a zažívání nepříjemných situací. Zkuste postavě z knihy pomoct danou nepříjemnou situaci řešit. Situace a jejich řešení můžete napsat, nebo je namluvit a poslat mi je :-).

Během čtení si všímejte slov s příponou -ský, -ství, - stvo, která probíráme v češtině.

 

MATEMATIKA

Někdy se stačí dobře podívat a nemusím počítat:-) učebnice str. 16/6 – dobře se dívejte, přemýšlejte a příklady porovnejte. Na této straně ještě opakujte písemné dělení, zkouškou ověřte správnost výsledku. Pokud chcete nebo potřebujete, vymýšlejte další příklady.

V pracovním sešitě si dodělejte str. 16 + str. 15 (tyto typy příkladů budeme ještě spolu opakovat)

Rady pro stranu 15

cv. 1 – pomoc najdete ve videu https://www.youtube.com/watch?v=B4LCFiTAlmA – v minutě 3:03

  • Video je na opakování trojúhelníků

cv. 2 – radu nemám

cv. 3 – když má dané číslo 16 jednotek, potřebujeme si uvědomit, že na místo jednotek můžu napsat pouze číslo 6 a jednička už patří do desítek (to samé pro desítky i stovky).

cv. 4 – dobré je se zamyslet, když zlevníme o třetinu, kolik třetin na novou cenu zbyde. Když zlevníme na třetinu, kolik bude nová cena.

cv. 5 – stejné jednotky

cv. 6 – kdopak má přednost?

Pokud potřebujete další rady, napište mi :-).