backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Úkoly 19. - 21. 10.

19.10.2020

19. – 21. 10. 

ČEŠTINKA 

Zopakujeme si souhláskové skupiny a vyjmenovaná slova :-)V učebnici na str. 26/5 si přečtěte text a doplňte vynechaná písmena. Slova napište a pošlete mi je. Pro zopakování si udělejte úkoly 5c), d), e), f), i), k), m). V případě, že si nebudete vědět rady, pište nebo volejte :-) (klidně splňte na této str. 26 všechny úkoly). 

Zdvojené souhlásky 

https://www.youtube.com/watch?v=49wUzXVuWlg – pouze do 3:30 (následují slova s chybami, ty teď nepotřebujeme vidět) :-) 

 

Jsou případy, kdy se ve slovech setkají dvě stejné souhlásky. Buď je to v případě, že předpona končí a kořen začíná stejnou souhláskou (rozzářený) nebo kořen končí a přípona začíná stejnou souhláskou (okenní). V učebnici na str. 27 si dobře pročtěte žluté a modré rámečky s pravidly.  

V učebnici na str. 27 zkuste tato slova vyhledat ve cvičení 1 a vyznačit si u nich předponu, kořen, příponu. + 27/2. 

Slova s koncovkami -ík, -ice, -ina protrénujte v učebnici na str. 28/5 

Přídavná jména tvořená od názvů zvířat mají vždy pouze příponu -í (sloní, havraní) – takže jedno n 

Další slova na procvičování najdete v ostatních cvičeních v učebnici na str. 28/3, 4, 6, 7 (vytvořená slova ze cv. 6 napište a pošlete mi je :-) ) 

Trénovat můžete v pracovním sešitě str. 16. 

 

Připomeneme si podstatná jména a jejich mluvnické kategorie – rod, číslo, pád, vzor. Opakovat můžete v učebnici na str. 28/ 6a),  

 

ČTENÍČKO 

Pokračujte ve čtení své knihy. Vyberte si nějaký předmět, který postava z knihy má ráda a popište mi ho (jako jsme popisovali mlýnek na kávu - v učebnici na str. 21 si můžete zopakovat, co je popis a jak by měl vypadat) :-)