backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Český jazyk – 1.4. – 8.4.

01.04.2020

Milí žáci,

je to již dlouho, co jsme byli v kontaktu, ale to se teď změní. :-) Od dnešního dne se vše vrací do starých kolejí (tedy alespoň co se vyučujícího týče) – jsem zpět! A my se můžeme společně vrhnout do něčeho pro mě úplně nového, a to je vzdálené vyučování. Věřím, že nám to bude klapat a vy mi, co by matadoři v tomto novém způsobu vzdělávání, pomůžete.

Posbírala jsem informace, kam jste v látce došli a co nás ještě čeká. Vím, že jste to v posledních měsících a především týdnech neměli jednoduché, ale nebojte se, společně to určitě zvládneme! :-) V první řadě si však dáme nějaké společné opakování, abych věděla, jak na tom jste.

Prozatím ponechávám klasický styl komunikace – tedy:

  1. Každé PONDĚLÍ najdete na stránkách své třídy úkoly na celý týden
    (kromě 6. 4. – dnes zadám práci až do další středy; a kromě 13. 4. – to je Velikonoční pondělí)
  2. úkoly zadané ke kontrole budete posílat PODEPSANÉ na můj e-mail: pekova.katerina@benesovka.cz
  3. případné dotazy či nejasnosti pište taktéž na můj e-mail

 

A teď už k té vaší práci pro tento týden:

V příloze najdete DOKUMENT, kde jsem se snažila co nejjednodušeji zachytit to nejdůležitější, co se týče souvětí a poměrů mezi větami hlavními.  
A co s ním? – vytisknout (ideálně barevně), sešít a vložit do sešitu Mluvnice – NEZTRATIT!
                    – pečlivě pročíst/nastudovat
                    – naučit se hlavně: název poměru + značku
                                                   spojky + kde se píše čárka

Vím, že jste si tuto látku měli nastudovat, netuším však, do jaké míry to pro vás bylo komplikované a pochopitelné. Doufám, že vám tento dokument pomůže. Určitě se ozvěte, kdybyste měli nejasnosti!
(Bez naučení názvů poměrů, značek, spojek a čárek to však nepůjde. To by bylo na vás, i kdybychom byli ve škole.)

Úkoly: MLUVNICE

UČEBNICE – tabulka s. 57 – u každého souvětí vyznačte v tomto pořadí:
                                                                            1) přísudky + počet vět
                                                                            2) spojku vyznačte pomocí rámečku + nad ni značku poměru
                                                                            3) do pravého sloupce tabulky napište název poměru

                                                                - ke kontrole!!!
                                                                    a) okopírujte a vlepte do sešitu Mluvnice - NASKENUJTE/VYFOŤTE
                                                                    b) NEBO tabulku do sešitu Mluvnice opište - NASKENUJTE/VYFOŤTE

                                         - podepsané zašlete do středy 8. 4. na můj e-mail: pekova.katerina@benesovka.cz

                             (Zkuste pracovat z hlavy, ne s teorií, jde o procvičování)

 

UČEBNICE – 64/11 – do sešitu Mluvnice   (opět okopírovat/opsat a NASKENOVAT/VYFOTIT)
                                 – ke kontrole!!!

                                               - podepsané zašlete do středy 8. 4. na můj e-mail: pekova.katerina@benesovka.cz

               

             UČEBNICE – 64-5/12 a, b – do sešitu Mluvnice
                                 – 65/14 - do sešitu Mluvnice

 SLOH – Životopis

                               - pozorně si pročtěte vzorový životopis na následující webové stránce:

https://www.profesia.cz/kariera-v-kostce/zivotopis/vzor-zivotopisu/

                               - porovnejte celý životopis s oddíly VLASTNOSTI, ZÁJMY – Co je zde špatně, čím se liší od
                                                                                                                                ostatních oddílů?
                                                - odpověď mi připište do těla e-mailu, až mi budete posílat úkoly z mluvnice

 

LITERATURA – četba knihy na referát (stejně jako koncem minulého pololetí)

 

Těším se na naši novodobou spolupráci a budu ráda, když mi napíšete, jak se vám daří.

Mějte se co nejlépe!

K. Péková