backgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Třída 5.B

25. 11. 

MATEMATIKA 

Pracovní sešit str. 37 - dopracovat 

Sledujte kolem sebe předměty, které mají tvar: krychle, kvádru, jehlanu, kužele, koule, válce - zapisujte k jednotlivým tělesům (můžete i fotit). - do pondělí 

 

25. 11.  

ČEŠTINKA 

Moderní pohádky :-) - učebnice str. 40 cv. 10. - doplňte vynechané ě/ně, přečtěte si text a zamyslete se nad úkolem d). Můžete mi moderní verzi příběhu napsat, namluvit, ... :-) 

 

Podívejte se na pohádku: 

Jak stařeček měnil, až vyměnil 

 

24. 11. 

ANGLIČTINKA 

Workbook strana 14 cvičení 1, 2. Poslouží vám jako pomoc pro výrobu prezentace :-). 

Text k poslechu cvičení 2: 

like all colours, but my favourite is redThe walls in my room are red and white. My desk is brownIt´s in fronof the windowThe chair in front of the desk is browntooThe computer on my desk is red. My school bag is on my desk. My bed is next to the door. My CD player is on a table next to my bedThe TV isn´t on the table, it´s on the floor. 

 

Video můj pokoj :-)

https://www.youtube.com/watch?v=UUADD6J07cU

 

a ještě něco na předložky :-)

https://www.youtube.com/watch?v=niPyVnC6W5g

 

23. 11.  

ČEŠTINKA 

V učebnici na straně 39 si znovu zopakujte psaní skupin mě, mně.  

Pracovní sešit str. 21 – dopracujte. 

 

MATEMATIKA 

Vzpomeňte si, jak jsme ve škole pracovali s krychlovými stavbami (barevné kostky). Pracovní sešit str. 35 + 36/1, 2, 3, 4 

 

ANGLIČTINA

online :-)

 

Prý nejde video navíc, tak posílám znovu odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=XdWxEMi3SJI

horniny a nerosty :-)

Dnes to vše zvládneme online :-) :-) :-)

Krásný nový týden :-) Zitra je státní svátek - Den boje za svobodu a demokracii. Můžete si s rodiči na toto téma popovídat :-). 

Dnes online češtinka a angličtinka :-).

Vaším samostatným úkolem je:

MATEMATIKA

Pracovní sešit str. 32 - Co už umím :-). Spolu jsme procházeli, pracujte samostatně, hotové mi pošlete na kontrolu. Zkuste si změřit čas, který jste na vypracování potřebovali a k testu mi připište, jak se vám počítalo, co vás zaskočilo, s čím jste měli větší práci a naopak, co bylo pro vás jednoduché :-). Ráda si přečtu, jak to v matematice máte. 

PŘÍRODOVĚDA  13. 11. 

VODA 

Skupenství vody - aktivity 

Koloběh vody (water cycle) 

Pokus – rozpustnost soli kamenné ve vodě 

Pitná voda - zajímavost 

 

Cvičení pro opakování (pracovní sešit online) 

 

 

12., 13. 11. 

MATEMATIKA 

Pracovní sešit str. 281 – 5. (Kdo stihne, klidně celou stránku). Stále pracujeme s jednotkami délky 

 

12., 13. 11. 

ČEŠTINKA 

mě - video pro opakování :-) 

Ve videu v minutě 2:30 bude cvičení na doplnění, slova napišta pošlete mi :-) 

 

 

12., 13. 11. 

ANGLIČTINKA  

 

Otázky k příběhu - Student´s book strana 24 

Otázky k článku: 

Where are the characters? 

Who is the man? 

Why is the boy shrugging his shoulders? 

Do the girls think he is funnyWhy? 

Do you think the teacher thinks he´s funny? 

What can you see on the desks? 

 

 

What is the boy´s name? 

What are the girls´ names? 

Who is the teacher? 

What is under Joe´s desk? 

What colour is Adam´s bag? 

What´s on Kelly´s desk? 

Is the teacher behind the girlsor in front of the girls? 

 

Předložky - prepositions 

 

10., 11. 11. 

 

ČEŠTINKA 

Znáte léčivé byliny? Máte rádi jejich vůni? Pijete rádi bylinkové čaje nebo bylinné limonády? Které máte nejraději 

V učebnici na str. 37 máte text o bylině jménem KOPŘIVA DVOUDOMÁ. Přečtěte si ho a splňte úkoly a) - i). Úkol f)+ i) vypracujte písemně a pošlete mi :-)  Vypište slova, do kterých jste doplnili i/y a pošlete mi je.  

 

Dadaismus aneb Když nesmysl smysl má :-)

Vyberte si kratší texty - z novin, letáků, okopírované části příběhů …. Nejdřív zkontrolujte, jestli nepracujete v průvanu :-). Popadněte nůžky a vybrané texty  rozstříhejte na jednotlivá slova nebo slovní spojení. A na řadu přichází nejzábavnější část: ústřižky vhoďte do nádoby (tašky) a poté náhodně - aniž byste se dívali - vytahujte jednotlivé ústřižky a pokládejte na volný list papíru. Budete překvapeni, jaká nečekaná slovní spojení tak vzniknou :-) . S výsledným textem si ještě pohrajte: tu a tam něco připište, doplňte háčky, čárky, tu a tam přehoďte slovo, změňte tvar. Když už budete spokojeni, vše nalepte :-) 

Sdílejte se mnou i s kamarády :-) 

 

10., 11. 11. 

MATEMATIKA 

Zopakujte si jednotky délky. Jak je převádíme? V učebnici na str. 19 zkontrolujte ve žlutém rámečku. Zkoušejte odhadovat délku různých předmětů, které máte doma v různých jednotkách :-) Zkontrolujte měřením svůj odhad.  

V učebnici na str. 19 vypočítejte slovní úlohy 5, 6, 7 (příklad a odpověď) - vyfoťte a pošlete mi :-)

V pracovním sešitě str. 26, 27 - při výpočtech hlídejte stejné jednotky.  

 

10., 11. 11. 

ANGLIČTINKA 

The United Kingdom