backgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Třída 6.A

Někteří mi již posíláte vypracované úkoly na učivo o vnitřních a vnějších úhlech trojúhelníků. Děkuji vám za to. Všem odpovídám. Snad jsem někoho nepřehlédla, když tak mě na to upozorněte. Mnohým z vás se vede lépe jak ve škole!
Aby sis lépe pamatoval toto učivo, shlédni na závěr toto video:
 
Jičínská

Milí žáci,

je to již dlouho, co jsme byli v kontaktu, ale to se teď změní. Od dnešního dne se vše vrací do starých kolejí (tedy alespoň co se vyučujícího týče) – jsem zpět! :-) A my se můžeme společně vrhnout do něčeho pro mě úplně nového, a to je vzdálené vyučování. Věřím, že nám to bude klapat a vy mi, co by matadoři v tomto novém způsobu vzdělávání, pomůžete.

Vím, že jste to v posledních měsících a především týdnech neměli jednoduché, ale nebojte se, společně to určitě zvládneme! :-) Posbírala jsem od vašich dosavadních vyučujících informace, kam jste v látce došli a co nás ještě čeká. V první řadě si však dáme nějaké společné opáčko a pak zkusíme i něco nového.

Prozatím ponechávám klasický styl komunikace – tedy:

  1. Každé PONDĚLÍ najdete na stránkách své třídy úkoly na celý týden
    (kromě 6. 4. – dnes zadám práci až do další středy; a kromě 13. 4. – to je Velikonoční pondělí)
  2. úkoly zadané ke kontrole budete posílat PODEPSANÉ na můj e-mail: pekova.katerina@benesovka.cz
  3. případné dotazy či nejasnosti pište taktéž na můj e-mail

 

A teď už k té vaší práci:

MLUVNICEBĚ, PĚ, VĚ/BJE, VJE   (opakování z 5. ročníku)

https://www.pravopisne.cz/category/pravopisna-cviceni/psani-bebje-vevje/

- na této webové stránce si zopakujte teorii a vyzkoušejte si několik cvičení
 

     V příloze najdete:  ZÁPIS z učebnice Slovník spisovné češtiny
                                                                          A co s ním? – vytisknout a vlepit do sešitu Mluvnice
                                                                                              – pročíst (nemusíte se to učit, je to pouze informativní)

 

- jelikož asi nikdo z vás doma nemá Slovník spisovné češtiny, budeme si muset poradit novodobou cestou: https://prirucka.ujc.cas.cz/
          - na této webové stránce je ukryt i Slovník spisovné češtiny!
           Návod: 1) zadejte do Slovníkové části hledané slovo + zmáčkněte „hledej“
                        2) klikněte na „SSČ“ (modře napsané pod tabulkou s vyskloňovaným slovem)
                        3) na dalším řádku se objeví vámi hledané slovo v podobě, která je v reálném SSČ

Úkoly:

  1. Najděte v SSČ tato slova a zjistěte jejich význam:
    chameleon, kalina, fregata, kongres
  2. K následujícím slovům najděte za pomoci SSČ slova stejného významu:
    talent, oř, hladový, infikovat, neduh

- oboje napsat do sešitu Mluvnice

Uč. 64/3, 65/7a - ke kontrole!!!
                                a) opište do sešitu Mluvnice - NASKENUJTE/VYFOŤTE

    b) NEBO napište do Wordu

                - podepsané zašlete do středy 8. 4. na můj e-mail: pekova.katerina@benesovka.cz

 

                Uč. 66/1 a, b, c, d, e – do sešitu Mluvnice - NASKENUJTE/VYFOŤTE
                   - podepsané zašlete do středy 8. 4. na můj e-mail: pekova.katerina@benesovka.cz

           

 SLOH

Uč. 121/1a – přečíst znovu (pro inspiraci)

Uč. 121/3 – opsat do sešitu Sloh OSNOVU POPISU
 
→ napsat popis vlastního pokojíčku (máte na to čas i přes velikonoční prázdniny ;-))

 

LITERATURA – četba knihy na referát (stejně jako koncem minulého pololetí)

 

Těším se na naši novodobou spolupráci, postřehy i zmínku o tom, jak se vám daří.

Mějte se co nejlépe!

K. Péková

 

PS: K opakování, procvičování i učení se novému doporučuji web www.pravopisne.cz, kde naleznete teorii i spoustu cvičení v jednoduché formě jak z pravopisu, tak z tvarosloví a skladby, které vám program sám vyhodnotí.

 

Dobrý den,

věnujte se opakování veškeré doposud probrané slovní zásoby a gramatickým jevům.

Ať jste všichni v pořádku, brzy na shledanou!

Jana Vernerová

 

Ahoj sportovci, moc vás zdravím.

Vím, že máte s učivem hodně práce, proto jsem se rozhodla, že po vás budu požadovat už pouze jeden výkres na libovolné téma. Kreslete to, co vás baví, co kreslíte rádi. Výkres opět schovejte a až se ve škole uvidíme, tak mi ho předáte.

Z pracovních činností už byste měli mít vypracovaný referát na téma Merkur. Další úkol bude dobrovolný a byla bych ráda, abyste to brali jako příjemné odreagování od učení. Pokud doma máte jakoukoli stavebnici (Merkur, Lego, Seva, magnetické stavebnice...), zkuste něco postavit. Něco, co by vás bavilo. Kdo by pak chtěl, může mi svůj výtvor poslat vyfocený buď na email petra.strof@seznam.cz nebo na WhatsApp do skupiny Benesovka ap 6.A.

Já přikládám pár fotek z PČ :-)

Opatrujte se a těším se na vás.

Štrofová

Milí žáci,

zdravím Vás do Vašich příbytků.

Rozhodla jsem se, že si od Vás budu přát lehký referát z Ov.

Včera měla česká státní vlajka úžasné výročí. Přála bych si, abyste mi o ní něco napsali (nápověda: kolikáté výročí,

jaké barvy, co symbolizují barvy, kdy byla schválena, kdo je autorem, kdy se vyvěšuje na půl žerdi,..).

Příspěvky mi zasílejte prosím na e-mail adresu : drazkova.iva@benesovka.cz do poloviny dubna.

Budu se těšit na Vaše zajímavosti.

Klidné dny a pevné zdraví Vám a všem blízkým přeje

I. Dražková

Dobrý den, 

děkuji všem, kteří mi poslali tajenku křížovky z prvního zeměpisného úkolu. Dnes posílám pracovní list, kde si zopakujete to, co víte o sopkách. List si můžete vytisknout, doplnit, vyfotit a poslat jako přílohu, nebo napsat pouze správné odpovědi. Posílejte prosím opět na mail struncovak@seznam.cz do úterý 7. dubna.

Mějte se moc hezky! Kateřina Štruncová

 

 

Ahoj šesťáci,

posílám další dávku zápisů k vytištění/přepsání a videa k rozšíření vašich znalostí a obzorů=) Nezapomeňte si tento odkaz rozkliknout, ať se dostanete ke všem materiálům. Jedná se o učivo Řecka v klasickém období, učebnice str. 83-88.

Děkuji všem, co aktivně poslali dobrovolný úkol - povedlo se vám to. Doufám, že pátrání po informacích vás baví, tak tady je pro nadšence další:

- co znamená rozetnout gordický uzel

- kdo z filozofů prohlásil: Vím, že nic nevím!

- v jakém čase zaběhl běžec Emil Zátopek svůj legengendární maratónský běh při OH v Helsinkách?

V případě potřeby jsem k dispozici ke konzultacím na schoberova.irena@benesovka.cz

 

Odkazy na videa:

https://www.youtube.com/watch?v=EcPlPyJ_iYI

https://www.youtube.com/watch?v=hmSRZ7vuDDQ

https://www.youtube.com/watch?v=8XnOAAn8Rcw

https://www.youtube.com/watch?v=9iXZB2hFvjU

https://www.youtube.com/watch?v=v4wFrrSJWLY

A pokud někdo rád poslouchá třeba před spaním, tak tady je odkaz na Staré řecké báje a pověsti:

https://www.youtube.com/watch?v=q6SP7YI-Ufk

 

Přeji pevné zdraví všem, držte se, to dáme!

Schobi

Milí žáci, vážení rodiče,

dovolte mi, abych vás všechny pozdravila v těchto pro nás všechny těžkých časech.

Děkuji vám, že jste vypracovávali zadané úkoly a posílali mi je. Musím pochválit vás "milí žáci" a vaše rodiče za svědomitost a píli.

Od středy 1.4. vám bude úkoly posílat již p.učitelka Péková.

Přeji vám všem hodně energie, síly a hlavně zdraví.

L. Klepalová

 

Zdravím všechny,

nejprve chci ještě jednou poděkovat vám „šesťákům“ a hlavně jejich rodičům za pomoc při posílání úkolu přes email. Jste úžasní, jak to zvládáte (všichni, kdo jste mi poslali oba úkoly, dostanou 1).

Další úkol máte na delší dobu (30.3. – 19.4.), ať si nejen Vy rodiče, ale i vaše děti odpočinou.

Zadání:

Úkol mi prosím posílejte zpět opět podle vzoru:

6_A_příjmení 30 – 19_4

6_B_příjmení 30 – 19_4

Milý žáci, děkuji všem, kteří mi zaslali fotografii stránky ze sešitu matematiky, kde jste se sami učili osovou souměrnost. Máte to moc pěkné. Ti co zatím nezaslali, tak prosím pošlete, ať vidím jak vám to šlo.  

Nyní vám zasílám učivo o trojúhelníku a jeho úhlech. Tento týden to bude lehké, většinu látky už umíte, takže to zvládnete sami.

Do pátku mi zase zašlete ofocenou aspoň jednu stránku, abych viděla jak si vedete.

Zdraví vás Jičínská