backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Třída 6.C

Začátkem listopadu měly šesté ročníky možnost zpestřit si výuku dějepisu návštěvou Východočeského muzea v Pardubicích. Zde pro nás byl připraven v archeologické expozici Proti proudu času výukový program s názvem Cesta do pravěku. Vydali jsme se tak na dobrodružnou cestu od sběračů a lovců mamutů přes dobu bronzovou až k době osídlení našeho území Kelty. Dozvěděli jsme se spoustu nových ale i pro nás známých informací o životě pravěkých lidí jako je obživa, pohřbívání či vyrábění uměleckých předmětů. Nakonec jsme si zkusili rozluštit šifru psanou keltskými runami.

Vodáková

Dne 22.5. - 26.5. jsme prožili krásných 5 dní v přírodě. 

Zde přikládám několik fotek vašich dětiček. Všem chci moc poděkovat za fajn spolupráci:-)

V pátek jsme si po roce opět rádi připomněli, jak se správně chovat k planetě Zemi a společně oslavili den Země.      Den Země tradičně připadá na 22. dubna a upozorňuje na ekologické hrozby, učí recyklovat odpad a chovat se zodpovědně k životnímu prostředí. Připravené aktivity od žáků 2. stupně si děti užily a zároveň se dozvěděly mnoho nových informací, týkající se ochrany přírodysmileyyes

L. Michálková

Koncem února a v březnu probíhala u nás ve škole matematická soutěž Pangea. 
Soutěže se zúčastnilo 31 žáků ze 4. a 5. ročníků, z II. stupně soutěžilo 32 žáků.
Nejlepšího výsledku na naší škole dosáhl Filip Taraba z 8.B, který získal 45 bodů, a v Pardubickém kraji se tak umístil na 18. místě mezi žáky osmých ročníků a tercií. Výborného výsledku - 42 bodů – dosáhli i dva žáci z 5.B, a to Alexandra Svědíková a Matyáš Shejbal. Sdílí 23. místo v kraji ve své kategorii.
V ostatních ročnících obsadili ve školním kole první místa: Ema Šulcová ze 4.D, Tobiáš Pithart z 6.A, Vojtěch Juška ze 7.A a Filip Horálek z 9.A.
Výsledky jsou nyní k nahlédnutí na webu pangeasoutez.cz: každý žák, který se účastnil, se může po zadání svých přihlašovacích údajů podívat na svoje výsledky. 

Za tým učitelů
Ilona Fišerová

 

Dnešní páteční den jsme si zpestřili tím, že jsme se trošku ,,vylepšili".

Kdo se chtěl zapojit, vytvořil si ,,šílený" účessmiley a přišel s ním na vyučování.

Byla to parádní podívaná-pestrobarevné paruky, obarvené vlasy i vskutku originální kreaceyeswink

Vydařený aprílový duben přeje 5.Cheart

          Páťáci si na říjen připravili projekt BÁSNIČKY. Ve svých třídách si prohlédli hned několik knížek plných poezie a prózy vhodné k recitaci a každý z nich si mohl vybrat text, který jim "padl do oka". Podmínkou však byla délka minimálně patnácti veršů. Po dvou týdnech se v jednotlivých třídách konala základní kola v přednesu. Z nich pak vzešli finalisté MISTROVSTVÍ PÁŤÁKŮ V RECITACI. To se konalo v pondělí 24. října 2022. Do něho postopilo celkem 17 dětí.

     Děti z 5.A, 5.B a 5.C se shromáždily v pondělí ráno v tělocvičně školy. Tréma finalistů a napětí porotců byla znatelná. Všechny děti i paní učitelky si vyzvedly hlasovací lístky, zazněla pravidla a poslední rady pro soutěžící a mistrovství mohlo začít. Pořadí, ve kterém se recitátoři představili, určil los. Předvedený výkon pak posluchači ohodnotili velkým potleskem a bodovou škálou od 10 (nejlepší) do 1 (nezaujalo).  Soutěžící hodnotili také, jen sebe vynechali. 

     Přidělování bodů nebylo vůbec jednoduché. Odprostit se od sympatií a antipatií pro děti snad ještě těžší. :) Sečíst víc jak tisíc hlasů také nebyla lehká práce :) a tak vyhlášení a odměnění nejen těch nejlepších proběhlo až následující ráno. A jak to dopadlo?

       

          Suverénně nejlepší a titul Mistr recitátor pátých tříd z Benešovky získala za svůj skvělý výkon Elen Janoušková z 5.B. Kočičí básnička a pěkný přednes dovedl na stříbrnou příčku Nelu Janouškovou z 5.A. Parádní třetí místo si vybojoval (i když tady by se spíš hodilo napsat vyrecitoval...) Samuel Šilar z 5.C. Na rozšířené pódium se probojovali Sofia Prokůpková (5.C), Viktorie Kotová (5.A) a Jan Pavlík (5.B). Velkou pochvalu si ale zaslouží všichni - děti i paní učitelky za odvedenou práci i vydařené společné chvíle.

     Věříme, že si z "básničkového" projektu odnášíme hodně. Nejen to, že nám poezie má co říct... že je fajn, když se text rýmuje a m á svůj rytmus... že se dá přednést i próza a krásně se to poslouchá... a že je vlastně škoda, že básničky tak málo čteme. Třeba se to do budoucna změní! 

Michaela Doubravová, Martina Hladíková, Lada Michálková a recitátoři z ábécéčka :)

Všem maminkám a babičkám

přejeme k jejich svátku pohodové a slunečné dny plné radostiheart

Děti a p. učitelka ze 4.C

     Kalendář je plný nejrůznějších kuriozních svátků. Na 28. dubna připadá MEZINÁRODNÍ DEN DESKOVÝCH HER - tzv. International Tabletop Day. Poprvé byl tento mezinárodní den vyhlášen v roce 1985. 

     Společný turnaj čtvrťáků z Benešovky v "deskovkách" se odehrál o týden později. Ve čtvrtek 4. května 2022 hned první hodinu odstartovalo klání ve třídách 4.A, 4.B a 4.C. Na dvanácti stanovištích děti hrály hry Člověče, nezlob se!, pexeso, věž, kvarteto, Brain Box, šachy, piškvorky,  Rubicum, Jen počkej, zajíci!, Černý Petr a Tik tak bum!

     Každý čtvrťák se mohl přihlásit do dvou soutěží. Z rozlosovaných herních skupin vzešli vítězové a ti si pak zahráli o celkové vítězství. yes Obzvlášť u "člobrda" to bylo hodně napínavé. cool

     Nebylo ani tak důležité, kdo v jednotlivých hrách zvítězil. Mnohem cennější bylo, že se děti ze všech tříd vzájemně poznávaly i v jiných situacích, než za běžného školního režimu. Herní dopoledne se vydařilo a to přímo nabádá k dalšímu opakování. wink

 

Michaela Doubravová, Martina Hladíková, Lada Michálková a holky i kluci z ábécéčka :)

V pátek 22. dubna se Benešovka připojila k desítkám tisíc škol po celém světě, aby oslavila „Den Země“. Cílem události bylo připomenout ekologickou zranitelnost naší planety a budovat u žáků cit pro ochranu životního prostředí.

V rámci „Dne Země“ byl pro žáky prvního stupně připraven venkovní program, kdy na jednotlivých stanovištích plnili různorodé úkoly. Důraz byl kladen na třídění odpadu a uvědomění si nebezpečí přílišného užívání plastů.

Žáci druhého stupně pracovali ve svých třídách s obrazovým a textovým materiálem, a to jak samostatně, tak ve skupinách. Program byl rozřazen podle ročníků následovně:

  • 6. ročník: spotřeba vody
  • 7. ročník: třídění odpadu a udržitelný rozvoj
  • 8. ročník: ochrana přírody
  • 9. ročník: odpovědnost občana a státu za životní prostředí

Děkujeme třídě 9.C a pedagogickému sboru za pomoc s organizací této pěkné akce, ze které si snad každý něco malého odnesl.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Petr Vojtěch