backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Třída 8.C

V pátek 8. března se na půdě ZŠ Pardubice - Studánka odehrálo okrskové kolo v basketbalu chlapců osmého a devátého ročníku. Celkem osm pardubických základních škol se utkalo o postup do okresního kola. Týmy byly rozděleny do dvou skupin, ve kterých se hrálo systémem každý s každým.

Naše škola se neztratila a svou sílu prokázala již v základní skupině. První zápas, ve kterém se nám střelecky dařilo, jsme sehráli proti ZŠ Dašice. Soupeře jsme přestříleli o 50 bodů. Následovalo utkání proti silnému soupeři, ZŠ Studánka, kterého jsme také přehráli. V posledním zápase skupiny jsme se střetli s týmem ZŠ Dubina. Bohužel jsme tento duel velmi těsně prohráli, a to dokonce v posledních vteřinách, kdy soupeř zaznamenal rozhodující koš.

I přes tuto jedinou porážku jsme z prvního místa přímo postoupili do finále, kde nás čekal vítěz druhé skupiny. Tým ZŠ Bratranců Veverkových. Naši hráči však nezaváhali a dokázali si vybojovat vítězství, čímž jsme se stali celkovými vítězi okrskového kola.

Tímto úspěchem jsme si zajistili postup do okresního kola, které nás čeká v pátek 22. března opět v Pardubicích na Studánce.

Všem hráčům děkujeme za vynikající reprezentaci školy!

Jan Benda, Lukáš Bezdíček, Filip Čermák, Nikolas Linha, Jakub Panuš a Dominik Šrajer 9.A

Arnošt Pech                                                                                                                          9.B

Tomáš Balek a Antonín Boháček                                                                                          8.A

Bilguuntugs Zayabaatar                                                                                                        8.C

Benešovka se již tradičně v polovině listopadu vydala na poznávací zájezd - tentokráte do Německa.

Na úvod přišlo malé množství adrenalinu, protože jsme nevyjížděli v plném počtu, ale od Prahy bylo vše v naprostém pořádku. Na programu byla první den návštěva skvostného zámku Sanssouci a městečka Postupim. Dále jsme se přesunuli do Berlína a navštívili proslulou televizní věž na Alexanderplatzu. Celé odpoledne nás pronásledovalo nevlídné počasí, které se však těsně před výstupem na věž umoudřilo a Berlín jsme mohli obdivovat v atmosféře večerních světel.

Druhý den jsme strávili procházkou po berlínských památkách. Na skok jsme se zastavili v Checkpoint Charlie Muzeu - expozici věnované osudům lidí pokoušejících se překonat berlínskou zeď. A samozřejmě nesměly chybět berlínská Top: Braniborská brána/Brandenburger Tor, Spolkový sněm/Bundestag, Úřad kancléře zvaný pračka, legendární ulice Pod lipami/Unter den Linden, památník holokaustu, Berlínský dóm, Červená radnice/Rotes Rathaus a zakončeno opět na Alexanderplatzu s televizní věží/Fernsehturm s rozchodem na nákupy.

Třetí den jsme se rozloučili s Berlínem u East Side Gallery. Cestou k domovu jsme ještě zvládli vyzkoušet střevíček Popelky na schodišti zámku Moritzburg a prohlédnout si centrum Drážďan a Hygienické muzeum. V pořádku jsme se vrátili zpět.

Zájezd jsme si užili, navštívili zajímavá místa a těšíme se zase na příště.

J. Mivaltová + K. Vodáková + I. Schoberová

Ahoj všichni!

Ne, nejste ve špatném filmu - právě čtete o našem dobrodružném ekologickém pobytu v Oucmanicích. Byl to jako mix dovolené, učení a ochrany planety Země - a pokud se ptáte, zda jsme si to užili, odpověď je ANO!

Tak co jsme se tam dozvěděli? Oh, měli jsme náš vlastní "ekologický mix", který zahrnoval: šetření vodou a problémy sucha, textilní průmysl a jeho zátěž pro životní prostředí, výrobu dřevěných lžiček, starání se o zvířata a zahradu, plýtvání jídlem.

Celý náš ekologický dobrodružný pobyt byl nejen poučný, ale i plný smíchu a nezapomenutelných zážitků. Udělali jsme něco dobrého pro planetu Zemi a zároveň si užili každou chvíli.

Pokud máte možnost podobný pobyt zažít, neváhejte ani chvíli. Je to jako dovolená s bonusem - bonusem v podobě ekologického vzdělání a nových přátelství.

Takže, pamatujte si, že i malé kroky mohou udělat velký rozdíl - a jestliže nevěříte, zeptejte se naší dřevěné lžičky:-)

Tímto se loučíme s Oucmanicemi a těšíme se zase za rok.

I. Sobolíková, B. Prausová, D. Zelinková

pozn.: text tohoto článku byl napsán za pomoci aplikace ChatGPT

V pondělí 22. 5. jsme společně vyrazili na školu v přírodě. Letos jsme se rozhodli pobyt rozdělit do několika kategorií. V pondělí po ubytování a obědě na hotelu Kavka jsme si vyšli na procházku na Drábovnu. Porozhlédli jsme se po okolí a poté hráli míčové hry. Úterý bylo trochu adrenalinu. Probudila nás bouřka, která ale rychle odešla a my se rozhodli sjet na raftech z Malé Skály do Dolánek. Pro některé to bylo první setkání s vodou, jiní už patřili mezi zkušené. Cestu zpět na Malou Skálu jsme absolvovali za vydatného deště, ale všichni jsme ji zvládli na výbornou. Středa byla ve znamení příprav soutěží pro nižší ročník a odpolední výlet na hrad Frýdštejn. Večer jsme uončili opékáním buřtů a zpěvem. Čtvrtek patřil Liberci a IQ Landii. Nejen, že jsme se dozvěděli nové poznatky, ale také jsme se velmi pobavili. Poslední den byl již ve znamemí vyklízení pokojů, hraní míčových  her a odjezdu. Všichni jsme si to užili a určitě to nebyl poslední společný výlet.

Koncem února a v březnu probíhala u nás ve škole matematická soutěž Pangea.
Soutěže se zúčastnilo 31 žáků ze 4. a 5. ročníků, z II. stupně soutěžilo 32 žáků.
Nejlepšího výsledku na naší škole dosáhl Filip Taraba z 8.B, který získal 45 bodů, a v Pardubickém kraji se tak umístil na 18. místě mezi žáky osmých ročníků a tercií. Výborného výsledku - 42 bodů – dosáhli i dva žáci z 5.B, a to Alexandra Svědíková a Matyáš Shejbal. Sdílí 23. místo v kraji ve své kategorii.
V ostatních ročnících obsadili ve školním kole první místa: Ema Šulcová ze 4.D, Tobiáš Pithart z 6.A, Vojtěch Juška ze 7.A a Filip Horálek z 9.A.
Výsledky jsou nyní k nahlédnutí na webu pangeasoutez.cz: každý žák, který se účastnil, se může po zadání svých přihlašovacích údajů podívat na svoje výsledky.

Za tým učitelů
Ilona Fišerová

Ve čtvrtek 8. prosince 2022 proběhlo ve sportovní nafukovací hale na Dukle okrskové kolo florbalu chlapců 6. a 7. ročníků, kterého se celkem zúčastnilo devět základních škol. Družstva byla rozdělena do dvou skupin, ve kterých odehrála zápasy každý s každým.

Naši reprezentanti poměřili síly se ZŠ Svítkov (výhra 1:0), ZŠ Polabiny 3 (výhra 4:1), ZŠ Staňkova (remíza 2:2) a ZŠ Dubina (prohra 1:2). Získali 7 bodů, které znamenaly celkové prvenství ve skupině a automatický postup do okresního kola.

Okresní kolo se uskutečnilo následující týden 15. prosince 2022 opět ve sportovní hale na Dukle, ve kterém bojovalo o postup do krajského kola 6 základních škol. Měli jsme možnost odehrát pět kvalitních utkání, ve kterých se nám podařilo dvakrát zvítězit, a to nad ZŠ Svítkov a ZŠ Přelouč, jednou remizovat se ZŠ Polabiny 1 a dvakrát prohrát se ZŠ Polabiny 2 a ZŠ Bratranců Veverkových. V okresním kole jsme tak se sedmi body skončili na nepopulárním čtvrtém místě. Přesto si všichni reprezentanti zaslouží pochvalu ze předvedené výkony.

Balek, Boháček, Šanda a Solař – 7.A
Suk, Švec a Zahradník – 7. B
Franek a Pardus – 7. C
Kerner, Svoboda, Hakl, Podzimek a Pour – 6. A

Ve středu 19.10.202 se naší škole konalo školní kolo matematické soutěže Pythágoriáda. Žáci 6. až 9. ročníků řešili během šedesáti minut 15 slovních úloh. Do soutěže se celkem přihlásilo rekordních 46 žáků. Úspěšnými řešiteli jsou žáci, kteří získají alespoň 8 bodů z 15. Kdo do dalšího kola postoupí? O tom rozhoduje předseda okresní komise podle místních podmínek. Okresní kolo se koná 22.11.2022 na ZŠ Polabiny. Výsledky ostatních řešitelů najdete v Teamsech v týmu „Pythágoriáda“.

úspěšní řešitelé:

Radim Jičínský            10 bodů          9.A

Filip Horálek                10 bodů          9.A

Jakub Šerý                   8 bodů           9.A

Viktorie Bajerová          8 bodů           9.A

Natálie Modlíková         8 bodů           7.C

kabinet matematiky

V dnešní hodině jsme pomocí modelíny a párátek vytvářeli tělesa (krychli a kvádr) . Zároveň jsem si zopakovali povrch a objem těchto těles. Podívejte se, jak nám to šlo.

Ve čtvrtek 26. května se na Svitavském stadionu uskutečnilo krajské finále Poháru rozhlasu, do kterého postoupila všechna naše čtyři družstva, a měla tak možnost zabojovat o postup na republikové finále.

V deset hodin odstartovala štafeta na 4x60 m starších chlapců, zároveň se rozběhla soutěž ve skoku vysokém, dalekém a hodu kriketovým míčkem. Časový program byl opravdu nabitý. Naši atleti podávali po celou dobu skvělé výkony, padlo i několik osobních rekordů (https://online.atletika.cz/vysledky/63322). Každý výkon byl bodově ohodnocen a připsán na „konto“ družstva.

Krajské kolo nakonec naši kluci vyhráli v obou kategoriích (mladší i starší), starší žákyně skončily na krásném druhém místě a bohužel bez poháru a medaile odjížděly mladší žákyně, které braly nepopulární čtvrté místo.

Nominace na republikovém finále, které se bude konat 8. června v Trutnově, bude zveřejněna každým dnem. My napjatě očekáváme, že se alespoň ve třech kategoriích tohoto finále zúčastníme.

Individuální umístění:

1. místa

St. žactvo: Milan Vích (dálka, 60 m), Alexandra Kollárovičová (koule), Sára Hynková (60 m)

Ml. žactvo: Tomáš Balek (1000 m), Václav Křehla (výška), Veronika Vrbová (výška, kriket), Nikolas Linha (60 m), Dominik Šrajer (kriket), Jaroslav Svačina (dálka)

Mokříž, Štrofová a Skřivának

Od 9. 5. do 13. 5. jsme vyrazili na pobyt v přírodě na do srdce Českého ráje - Malou Skálu. Po celou dobu nám přálo počasí, takže jsme mohli uskutečnit výlety do přírody a trávit čas i na hřišti. Zvládli jsme výstup do  Besedic a prošli si okruh s vyhlídkami do kraje a skalním bludištěm, vlakem jsme se přesunuli do Semil a odtud vyrazili po Riegrově stezce do Spálova, navštívili hrad Vranov a Pantheon a v neposlední řadě jsme se podívali i do Bozkovských  dolomitových jeskyní. Zároveň jsme v týmech zvládli různé úkoly - od logických přes sportovní až po kreativní výzvy. Myslím, že jsme si to užili a pevně věřím, že příští rok se opět někam vypravíme.