backgroundbackgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Zájezd do Paříže, Londýna a jižní Anglie

07.05.2023

Ve dnech 7.- 13. května jsme vyrazili na dlouho očekávaný a připravovaný zájezd za krásami jižní Anglie.

Autobus Cestovní kanceláře Kristof s paní průvodkyní Veronikou přijel přesně na stanoviště u Zimního stadionu v Pardubicích, kde přistoupily paní učitelky Mivaltová, Stachová a Klepalová spolu se 48 žáky 7. – 9. ročníků.

Po dvanácti hodinové cestě jsme v pondělí ráno zahájili naši výpravu ve slavnostně vyzdobené Paříži, kde jsme strávili 9 hodin a zhlédli jsme Eiffelovu věž, náměstí Concorde, katedrálu Notre Dame a Centre Pompidou. Viděli jsme i část vojenské přehlídky k výročí ukončení 2. světové války.

Další den ráno už směřovaly naše kroky na trajekt v Calais, kde jsme po 90 minutové klidné plavbě stanuli v Doveru na anglickou půdu. Zde jsme nejprve navštívili Pašeráckou jeskyni v Hastings a prošli jsme se starým rybářským městečkem. Ochutnali jsme také anglickou specialitu fish and chips a pokračovali do přímořského letoviska Eastbourne s krásným přístavním molem, promenádou a dlouhou oblázkovou pláží. Odpoledne jsme se prošli po Beachy Head – křídových útesech ve výšce 120 metrů nad mořem. A konečně večer jsme se setkali s našimi hostitelskými rodinami.

Další den pokračoval prohlídkou přístavního města Portsmouth, což je námořní základna Velké Británie, viděli jsme historické budovy a doky z 18.století a vyjeli jsme na Spinnaker Tower – 170 metrů vysokou moderní věž ve tvaru plachty. Odtud se nám naskytl nádherný výhled na celý přístav. Podnikli jsme i vyhlídkovou plavbu podél přístavu, kde jsme viděli kotvící lodě HMS Victory a vrak Mary Rose, která je nyní v rekonstrukci. Poté jsme ještě navštívili původně normandský hrad Arundel Castle, kterému se přezdívá Malý Windsor. Nemohli jsme si nechat ujít ani prohlídku nádherné zahrady, kde jsou všechny fontány, sloupoví a budoáry zhotoveny ze dřeva.

Po náročném dni jsme se všichni těšili do klidu svých „nových“ rodin.

Předposlední den jsme navštívili jedno z nejkrásnějších a nejpopulárnějších měst jižní Anglie Brighton. Začali jsme návštěvou Sea Life Centra – akvárium s mnoha mořskými živočichy a skleněným tunelem se žraloky. Zhledli jsme Royal Pavilion – královských palác postavený v orientálním stylu a prošli spletí středověkých uliček The Lanes.

Poslední den našeho zájezdu jsme strávili v Londýně. Prohlídku jsme zahájili plavbou po Temži, z loďky jsme vyskočili přímo u London Eye, 130 metrů vysokého kola, odkud jsme si prohlédli Londýn z ptačí perspektivy. Poté jsme pokračovali jsme k budovám Parlamentu s věhlasným Big Benem a Westminster Abbey, kde nedávno probíhala korunovace krále Karla III. Došli jsme až k Buckinghamskému paláci, sídlo krále, a po The Mall došli na Trafalgar Squere, kde Angličané vítají nový rok. Lodičkou jsme odpluli zpět na parkoviště, kde už na nás čekali starostliví řidiči Tomáš a Honza s tradičními teplými českými párky.

Po noční plavbě rozbouřeným mořem jsme přes Belgii, Francii a Německo dorazili vyčerpaní, ale šťastní do svých domovů.

Děkujeme a těšíme se na další zážitky.