backgroundbackgroundbackgroundbackground
Separator

Třída 4.C

Dobrý den třído 4.C,

čas běží a máme tu nový týden. Doufám, že chodíte na procházky nebo se projedete na kole, driblujete s balonem a cvičíte. cheekyK té písemné části úkolů:

VLASTIVĚDA: V PS str. 38/ 2,3 - promyslíte, prozradím za týden řešení. Přečtete si str. 16 a 17 v učebnici.

MATEMATIKA: v PS str. 12/8, 9, 10

Z učebnice do sešitu vypočítáte rovnice - str. 53/9 - již jsme počítali společně, dále slovní úlohy str. 55/24,25, 26. Nezapomeňte na odpovědi CELOU větou u prvních dvou.

ČESKÝ JAZYK: učebnice 84/7, 8 vypracujete do sešitu. V pracovním sešitě vypracujete úlohy 1.-4.na str.22.

PŘÍRODOVĚDA: V učebnici si přečtete str. 70 a vypracujete do pracovního sešitu str. 30/1-4

Držte se, pracujte poctivě a jezte ovoce a zeleninu!

Vaše paní učitelka

Jelikož mi to nefunguje jak má toto je pokračování zadání:

z HV si uděláte zápis do sešitu s nadpisem:

Nástrojové skupiny:

Dechové nástroje dřevěné = pikola, zobcové flétny, hoboj, klarinet, fagot

Dechové nástroje žesťové  = lesní roh, trubka, pozoun, helikon

Bicí nástroje = buben, tympán

Strunné nástroje  - smyčcové = housle, kontrabas

Strunné nástroje - drnkací= kytara

Strunné nástroje - úderné = klavír

Jeden nástroj si nakreslíte tužkou do sešitu.

Sledujte UčíTelka a mějte se krásně!

 

 

 

Moje milá 4.C,

ještě to bude asi dlouhé. Tento týden se podíváte do pracovního sešitu ČJ na str. 21 - dokončíte, na str. 22/5 si dáte diktát do sešitu, který jste si na toto období zavedli - někoho z rodiny poproste a pak si ho zkontrolujete a napište si počet chyb. Kdo má přístup na internet, zopakuje si na webu skolakov.eu určování životných a neživotných jmen rodu mužského. Vkládání odkazu dnes nefunguje. Čili skolakov.eu  - cesky jazyk - 4.trida - podstatna jmena rodu mužskeho.

V matematice vypracujete 2 strany v početníčku - kromě Matěje a těch co jsou už u nerovnic.

Dle učebnice M narýsujete do sešitu geometrie úlohy ze str. 52/2 včetně výpočtu obvodu a rýsování dle zadání 52/5 též do geo sešitu - jen dle poslední věty - 1 čtverec, 1 obdélník a 1 trojúhelník. Do sešitu vypočítáte příklady z učebnice 36/13 a 37/20.

Přírodověda: Už tady máme jaro. Vzpomeňte si jaké znáte jarní kvetoucí rostliny a keře. Udělejte obrázek na papír nebo čtvrtku A4, ať máme pár obrázků na prázdné nástěnky. Dělali jsme třeba vázu s kočičkama prstem temperou, zkuste třeba zlatý déšť nebo jiné kytičky. Můžete to pojmout jako herbář a rozdělit celý papír na 4 pole pravítkem a do každého jednu rostlinu s popiskem, pracujte třeba pastelkou. Popisek bude psacím a úhledný, nejlépe perem. Berte to i v rámci výtvarné výchovy.

Z vlastivědy si pustíte video Velká Morava- Dějiny udatného českého národa - na youtube.

Moji milí čtvrťáci,

už mi opravdu chybíte. Doufám, že pilně pracujete na komiksu, který jsem vám zadala a v klidu na něm pokračujte i tento týden. Dejte si záležet.

Těším se na vás.

 

J. Mivaltová

Ahoj 4.C,

zase vás všechny zdravím a zadávám pár úkolů k procvičení a zopakování. Nejedná se o prázdniny, takže s chutí do toho. Předně vám chci říct, že jsem dnes odstěhovala všechny věci z Delty do budovy a třídy naší ZŠ. Musím říct, že jsem vás všechny moc postrádala při přenášení bačkor a čítanek a jiných pomůcek.smiley Pozdravuje vás paní uklizečka a říkala, že se jí po nás bude stýskat. I mně se stýská! Při dalším shledání se sejdeme již v naší budově školy. 

Z přírodovědy si uděláte test na str. 41 v učebnici, potřebné informace si vyhledáte v učebnici nebo se podíváte na řešení. Test se naučte, dáme si ho písemně při vyučování. V učebnici si přečtete str. 72 a 73 a dle toho vyplníte v PS str. 30, jen str. 30! Úlohu č. 6 vynechte. Většinu už znáte. 

Z vlastivědy si přečtete v učebnici str. 13 a 14 a na str. 14 zkuste odpovědět na otázky 1.-6. V pracovním sešitě vyplňte str. 37, odpovědi ke cv. 2 najdete v učebnici na str. 11.

ČESKÝ JAZYK: 

Pořiďte si nějaký sešit, blok a pište si vše do něj (MAT, ČJ, otázky k tématu), ať to pak nikde nehledáte. Přečtete si vyprávění v úloze č. 1 a napíšete krátké vyprávění - max. 1 str. sešitu - jak probíhají vaše dny doma - k čemu je to dobré být doma a co se vám na tom nelíbí, po čem se vám stýská, na co se těšíte. Dívejte se taky na Déčku na UčíTelka. Cvičení 2 a 3 na str. 85 vypracujte do sešitu.

MATEMATIKA: 

V pracovním sešitě M na str. 11 vyřešíte zbytek úloh.

Do sešitu geometrie narýsujte čtverec ABCD, kde strana a = 5,5 cm. Rýsujte pomocí kružítka!! Ve videu kružítko nepoužívají, vy ho použijete na kolmice. https://www.youtube.com/watch?v=fGRtzm9fSp0

Kdyby jste měl někdo možnost a chuť, můžeme se domluvit a zavolat si přes program SKYPE. Napište mi email a pošlu vám údaje k vyhledání - moje jméno a příjmení, domluvíme den a čas. Taky se s tím naučím a projdeme si úkoly za minulý týden. 

Tyto úkoly jsou na celý tento týden, ještě připravím nějaký na hudební výchovu.

Budu se těšit!

 

 

 

A jedeme dál. :-)

Tento týden mi prosím vypracujte svůj denní režim na čtvrtku. Tak jako jste si četli o Wendy v učebnici, tak podobně o sobě. Nakreslíte  alespoň 10 obrázků, do kterých nakreslíte i čas a popíšete jej. Svůj den změňte do komiksu. :-)

Po návratu do školy budu hodnotit a budete své dny prezentovat před třídou. Tak si dejte záležet.

Těším se na vás.

J. Mivaltová

Dobrý den milá 4.C,

po dobu uzavření škol si budete číst, přečtete knihu a zapíšete ji do čtenářského deníku včetně vlastního obrázku.

Nyní jsou zde úkoly na následující dny do pondělí. Úkoly vypracujte poctivě, vyberu si je a ověřím si vaše znalosti.

V učebnici českého jazyka si projdete str. 82 a 83. K opakování využijete tabulku na str. 73 a 63 a 56. Bez obtíží budete znát slovní druhy z tabulky na str. 40 a to i podle čísel. Do sešitu nebo na list papíru napíšete číslo slovního druhu s názvem a 5 příkladů ke každému 1.-6., u dalších sl. druhů 7.-10. stačí 2-3 příklady, ale pokuste se o jiné než jsou uvedené v učebnici.

Př. : 1. podstatná jména: otec, pes, hůl, radost, sport atd.

V matematice:

Dle učebnice na str. 44 a 45 si zopakujete jednotky délky a jednotky hmotnosti. Obě strany pozorně přečtete. Do sešitu nebo na papír vypracujete cvičení 44/6, 8, 45/2, 4, 5,6,8, 48/8,9.

Prohlédnete si video na youtube se středem úsečky: https://www.youtube.com/watch?v=yYJ7UzYnpV4

Poté do sešitu geometrie narýsujte úsečku AB = 9 cm a dle tohoto videa sestrojíte její střed S.

Dle pracovního sešitu str.10/13 znovu do sešitu geometrie narýsujete trojúhelník TUV a dle videa sestrojíte středy úseček v trojúhelníku stejným způsobem dle červeného zadání. Sestrojíte trojúhelník EFG a spočítáte oba obvody. Přepište též do sešitu geo.

V pracovním sešitě matematiky vypracujete cvičení  11/1,2.

Nezapomeňte, že pracovní sešity z matiky budou kompletně doplněné do str. 10 včetně!!

Na VV: na bilý papír/čtvrtku formátu A4:

Papír rozpůlíte přesně v polovině délky a třeba fixem označíte polovinu - na levou část nakreslíte velkou postavu lyžaře se sněhem, v pravé části bude postava dnes - tedy za deštivého počasí, třeba s deštníkem nebo v pláštěnce. Jestli budete pracovat vodovkama nebo pastelkama nechám na vás. Obrázek bude barevný a veselý. Postava bude na celou polovinu papíru.

Těším se na vaše výtvory!

I když je to samostatná práce, věřím, že se do ní pustíte s chutí a nezklamete!

Vaše paní učitelka

Vzhledem k současné situaci zadávám tyto domácí úkoly:
Neustále procvičujte určování času.
V učebnic na str. 40-41 je článek o Wendy. Přečíst si, přeložit písemně do sešitu.
 
Po návratu do školy budu vybírat a hodnotit.
Další úkoly bodou zadávány průběžně.
 
J. Mivaltová

Dne 30. 1. 2020 jsme na škole uspořádali projektový den Finanční gramotnosti. Jedná se o soubor znalostí a dovedností, které člověku umožňují porozumět financím a správně s nimi zacházet v různých životních situacích. Děti od rodičů zjistily, jaké výdaje mají, co stojí nejvíc rodinný rozpočet a ten jsme si pak společně sestavili. Děti si tak uvědomily, jak musí rodiče pravidelně rozmýšlet, než mohou utratit vyšší částku peněz a jaké výdaje vlastně jejich rodina má. Žáci si osvojovali pojmy: peníze, mince, bankovky, platební karta, banka, cena zboží, příjmy, dluh, úroky a úspory.

V závěru jsme vytvořili pozvánky a rozpočet na narozeninovou oslavu dle našich představ podle zadaného ceníku. Peníze si museli předem vydělat domácími pracemi a oslava se jim musela do dané finanční částky vejít. Jako třída jsme si den moc užili.

Na konci ledna jsme se třídou na Deltě ochutnávali exotické ovoce. Některé ovoce jsme znali již z minulých ochutnávek - nashi, jablka, blumy nebo granátová jablka, ale jiné jsme ochutnali poprvé. Dračí ovoce (Pitahayu) asi mnozí z nás do svého jídelníčku nezařadíme, i když vypadá moc vesele chuť nás neoslovila. Zato o mango se strhla mela a děti chtěly JEŠTĚ! Avokáda se nám zdála nedozrálá. Nechali jsme je pár dní dojít a pak jsem připravila pomazánku zvanou guacamole dip s rajčaty a cibulí. Dětem jsem poradila ať si připraví pečivo. Všichni rádi mazali rohlíky zelenou pastovou hmotovou. Takže bylo o zábavu na několik hodin postaráno! A těšíme se na přístě...